Pinky and the Brain

Jag gjorde något taskigt idag på gymmet… Det finns en whiteboard i lilla salen och någon hade skrivit en fras på engelska med ett grammtiskt fel och jag var tvungen att korrigera felet. Jag var taskigt och korrigerade svart text med grön penna. Ordet important böjs inte importanter, det är more important. Men det blev småroligt när någon skrivit “Education is important, but big biceps are importanter.” Ja, det märks… Jag är den bästa människan att korrigera grammatiska fel när min svenska är vad det är. I feel I’m a bad person.

En nackdel med morgonträning som arbetslös är att du har gjort alla dagens obligatoriska ärende innan halv nio. Men samtidigt tycker jag fortfarande att det är faktiskt skönt att träna tidigt på morgonen. Jag är ändå inte den morgontröttaste människan…

Bestälde nya knäskydd imorse och dom är redan på vägen. Snabb service! Gnäller inte heller att jag fick Rehbands med 995kr, ca. 500kr billigare än från alla andra återförsäljare. Trbutiken.se!

Fick lite pirr i magen efter kollat hur det går med bröllopsplanering osv. Jag har varit sjukt lat att öva bröllopvalsen och borde nog förbereda mig mentalt att spela också något annat under kvällen. Knappt två veckor kvar…

Jag kanske hittade plats för min lampa i fönsternisch! Den är några centimeter för smal för lampan, men jag kanske klarar av att den hänger snett. Och jag får byta sladd för 26. gång i lampan. Men det är nog värd det. Samt jag tror att lampan kommer se ut coolt från gatan när det blir mörkt.

Farligt att ha för mycke tid på sig att fundera saker och ting. Och det bli irriterande när man fortsätter drömma om samma saker om och om igen och då funderar man varför jag drömmer. Ännu mer hatar jag att vakna till det att man skyggar något, typ alarm eller sina drömmar. Idag var tredje gången jag skrämde mig vaken med det att jag snubblade sista trappsteget på vägen ner i drömmen.


Leave a comment